23 Ocak 2015 Cuma

İçimizdeki Şeytan / SABAHATTİN ALİ

Merhabalaaar :)
Uzun zamandır ara verdiğim kitap yorumlarıma kaldığım yerden devam etmenin zamanıdır.

Ömer ve Macide'nin hikayesini okuyoruz İçimizdeki Şeytan'da.

Macide Konservatuar bölümünde okuyan ve İstanbul'da akrabalarının konağında yaşayan bir genç kız.

Ömer ise felsefe okuyan ve aynı zamanda postanede çalışan genç bir adam. Hikaye bu iki karakterin vapurdaki karşılaşmaları ve orada tanışmalarıyla başlar. Ömer gördüğü anda genç kıza vurulur.Sık sık görüşmeye ve zaman geçirmeye başlarlar.

Babasının vefatından sonra akrabalarıyla kaldığı konakta fazlalık olduğunu hisseden Macide ile akrabaları arasında bir tartışma yaşanır ve Macide o gece bütün eşyalarını toplayıp konaktan çıkar. Bir de bakar ki Ömer sokakta onu bekliyor.

Gidecek yeri olmayan Macide, Ömer ile beraber onun kaldığı pansiyona gider. Nikahsız olarak birlikte yaşamaya başlarlar. Önceleri Macide ile mutlu olacağını, aileyi geçindirmeyi becerebileceğini düşünen Ömer bunu başaramaz. Sürekli geçim sıkıntısı çeker ve sürekli arkadaşlarından borç para ister. Zamanla Macide'ye duyduğu ilgiyi kaybeder. Tüm bu sebepler yüzünden evlilik işlemleri için acele etmez.

İki arada bir derede kalan Ömer eski yaşamından, Macide'nin tuhaf bulduğu arkadaşlarından bir türlü kopamaz. Kararsız, iradesiz ve çabalamayı sevmeyen kişiliği için ise sürekli "İçimizdeki Şeytan"ı suçlar.

Macide ise herşeye rağmen Ömer'in sorumsuzluklarına anlayış gösterir ve sabreder. Onun değişmeyeceğinin farkındadır.

Macide'nin geçmişiyle de yolu kesişir. Müziğe ilgi duymasında etkili olan öğretmeni Bedri Ömer'in arkadaşıdır. Macide o çağlarda Bedri'ye ilgi duyduğu için karşılaştıkları zaman buna çok şaşırır ancak Ömer'den gizler.

Romanda birbirinden farklı iki karakterin birleşen hayatlarını ve sanırım biraz da birbirlerini idare etme çabalarını okuyoruz. Aynı zamanda bir ailenin geçim sıkıntısı altında nasıl ezileceğini de görmüş oluyoruz.

Kitapta eksikliğini hissettiğim en önemli şey şuydu. Bence Macide ve Ömer'in aşkları kendini hissettirmiyor okurken. Böyle anlatamadığım bir soğukluk var kitapta. Konu olarak, verdiği toplumsal mesajlar olarak oldukça güzel bir roman. Ancak dediğim gibi samimiyet eksik geldi bana.

Ancak okumaya değer.


16 yorum:

  1. Ne güzel özetlemişsin bir çırpıda okudum :)
    Sabahattin Ali'nin bir tek Kürk Mantolu Madonna'sını okudum, sanırım artık diğer kitapları okumamın da zamanı gelmiş. Bir Kuyucaklı Yusuf bir de bu var aklımda bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Titania
      Teşekkürler canım :)
      Ben de Kuyucaklı Yusuf'u okumadım daha. Sırada o var :)

      Sil
  2. Ben severim bu kitabı.Çok güzel yorumlamışsın bir daha mı okusam ne yapsam =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamska
      Özenip de yapamadığım şeylerden biri. Ne kadar güzel olursa olsun aynı kitabı bir daha okuyamıyorum. Aslında yaş ilerledikçe insan farklı bir bakış açısıyla okuyabilir. Ama yapamıyorum bir türlü :)
      Eğer bunu becerebiliyorsan oku derim =)

      Sil
  3. Canım Sabahattin Ali çekti be :D baya oldu kapağını açmayalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Witch
      Sabahattin Ali okuma vaktidir o halde :)

      Sil
  4. Başlayıp da bitiremediğim nadir kitaplardan, niye diye merak ediyordum, demek samimiyet eksikliğindenmiş Sayın 4. Tekil Şahıs. Ama hala okumak istiyorum, ilgimi çekti hikaye yeniden :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizemin Saksısı
      Gerçekten de okurken hep birşeyler eksik gibi hissettim. Belki de ondan okuyamadın sen de. Olsun bir ara tekrar dene şansını :)

      Sil
  5. Sabahattin Ali'nin yalnızca Kürk Mantolu Madonnası'nı okudum ve bayıldım... Bu kitabı da okuyacağım... Teşekkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone
      Kürk Mantolu Madonna çok okunan ve sevilen kitaplardan gerçekten de.
      İçimizdeki Şeytan da okumaya değer :)
      Sevgiler...

      Sil
  6. Bu kitabı merak ediyordum,güzele benziyor ya alıp okumam lazım bencee :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pozitif Manyak
      Konusunu sevdiysen okunabilir bence de :)

      Sil
  7. Sebahattin Ali'yi Kuyucaklı Yusufla tanımıştım ben Kürk Mantolu Maddonna sevmeme sebep oldu bunu da okumayı düşünüyorum dağlardan oluşan okuma listem bitince =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manolya Özkan
      Kuyucaklı Yusuf'u okumadım ben hala. Ama merak ediyorum, aldım sırada bekliyor :)
      Aynen o kadar çok okumak istediğim kitap var ki. Ama bu ara pek okuyamıyorum.

      Sil
  8. Özetini okudukça kitabın ismi nekadar doğru bir seçim dedim kendi kendime.
    Dertlerimiz acılarımız sevgimizin önüne gölge gibi düşüyor insan o içindeki şeytana bürünüyor zorluklarla karşı karşıya kalınca kaçmak istiyor hiç aşkı yaşamamış olsaydım daha iyi mi olurdu diye bir şüpheye düşüyor benliğimiz utanmadan işte ozaman sevgiye nekadar layık olduğumuzu anlarız sınama noktası gibi acılarımız.Çok çok güzel özetlemişsin ya okumuş kadar oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jysra Reçani
      Benim özetimi boşver de ben senin yorumuna bayıldım :D Ne kadar güzel cümleler yazmışsın öyle. Şiir gibi :)

      Sil