13 Kasım 2014 Perşembe

Böğürtlen Kışı / SARAH JIO

Böğürtlen Kışı da Sarah Jio'nun diğer romanları gibi harika bir kapağa sahip.Püsküllü kitap ayraçları zaten beni benden alıyor :) Sarah Jio'yu ben hep 50'li yaşlarda bir kadın olarak hayal etmiştim. Kadının sarışın, gencecik, güzel ve hatta taş gibi olduğunu görünce, bir de 3 çocuğu olduğunu öğrenince kısa süreli bir şok geçirdim :)
Neyse biraz romandan bahsedeyim en iyisi :) 

Böğürtlen Kışı da diğer Sarah Jio romanları gibi iki farklı zaman diliminde iki farklı hayat hikayesinden bahsediyor. Ve tabi ki romanın sonunda iki hikaye aklınıza gelmeyecek bir kurguyla kesişiyor.

Vera Rey zengin ve isim yapmış bir aileden olan Charles'a aşık olur. Birbirlerini çok sevseler de Charles'in ailesi bu aşkı onaylamaz. Vera daha kötü şeylere sebep olmamak için Charles'in hayatından çıkar.Ancak o sırada hamiledir. Daniel doğduğunda onu tek başına büyütmeye başlar. Charles'in Daniel'dan hiçbir zaman haberi olmaz. 1933 yılında Mayıs ayında şaşırılacak şekilde kar yağar. Vera Rey karlı ve fırtınalı bu günde işten geldiğinde üç yaşındaki Daniel'ı evde bulamaz. Sokakta aramaya çıkar ve karların üzerinde Daniel'ın mavi oyuncak ayısını bulur. Günlerce oğlunun eve dönmesini bekler. Onu sokaklarda aramaya başlar.Ancak hiçbir iz bulamaz. Polise gitse de polis bu konuyla pek ilgilenmez. Vera Charles'e bu konuyu anlatmaya karar verir.Onun evine gittiğinde beklenmedik şeyler olur. 

Romandaki diğer hikaye ise gazeteci olan Claire'in hikayesi. Aşık olduğu kocasıyla mutlu bir evlilik sürerken hamileyken yaşadığı bir kaza sonucu bebeğini kaybeder. Kocasıyla birbirlerinden uzaklaşırlar ve eskisi gibi olamazlar. İşyerinde de işler yolunda gitmez. Mayıs ayında tıpkı 1933'teki gibi kar yağar. Patronu seneler önce de aynı ayda kar yağdığı ile ilgili bir haber yazmasını ister. Başlığının da zamansız ve mevsimsiz yağan kar ve fırtına anlamına gelen "Böğürtlen Kışı" olmasına karar verilir. Claire araştırırken 1933'te Daniel adında bir çocuğun kaybolduğunu öğrenir ve arşivlerde onun izini sürmeye başlar. Belki de kendi bebeğini kaybetmiş olduğundan bu olayı çözmeyi, annesine ve çocuğuna neler olduğunu öğrenmeyi çok ister. 

Vera'nın Daniel'la birlikte yaşadığı evi bulur ve bu evle ilgili tesadüf onu çok şaşırtır. Yaptığı araştırmalarla Vera'nın nasıl öldüğünü öğrendiğinde ve bu olayların kendi ailesiyle ilgisini keşfettiğinde öğrendiklerine inanamaz. 

Geçmişle şimdi harika bir olay örgüsü ile birleştirilmiş. Harika bir romandı. Anlatılan herşeyi hissederek okudum. Akıcı ve zamanınız varsa bir iki günde bitirebileceğiniz bir roman. 

Keyifli Okumalar :)

"Hangisi daha zor bilmiyorum" dedim. "Birini aniden kaybetmek mi, yoksa onu yavaş yavaş günden güne kaybetmek mi?"

"Çoğu insanın sandığının aksine gerçek arkadaş sen zor bir dönemden geçerken yanında koşan değildir. Bunu herkes yapar. Gerçek arkadaş kendisi mutlu değilken senin mutlu olmana sevinen -hatta mutluluğunu kutlayan- kişidir."


18 yorum:

  1. çocukları uyutup uyutup tüm kitaplarını okudum :) ve cidden cok güzel yazıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah
      Çocuk sahibiyken kitap okuyabilen nadir annelerdensin desene :)
      Ben de bir tek son kamelyayı okumadım.En kısa zamanda inşallah :)

      Sil
  2. Bende çok severek okudum bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  3. ... :* Ayy okuyup okuyup yorum yazöıyorm kimsye.Sana yazim bari :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plaza Sesi
      Bu ara ben de sessiz takipçiyim :)
      Tişkür ettim tatlışım.Yorumunu görmek mutlu etti beni :*

      Sil
  4. Bu sene okudugum kitâplar arasindaydi.Sürükleyiciydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sule m
      Olaylar ve kurgu o kadar dikkat çekici ki, bir sayfa daha derken kitabın yarısına geldim :)

      Sil
  5. Bir çırpıda bitirmiştim ben de bu romanı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor rimel
      Bütün romanları bir çırpıda okunası :)

      Sil
  6. yeni yazarlara karşı biraz mesafeliyim nedense, ama bu kitap ilgimi çekti, okumak istiyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nermin Güngör
      Ben de bu tür romanlara karşı önyargılıydım biraz.Sanki sadece kapakları dikkat çekici içleri boş gibi gelirdi. Ama bu yazar gerçekten harika.Tavsiye ederim :)

      Sil
  7. Son zamanlarda kitap kapakları pek albenili. Bu kitabın kapağı da öyle eline alma kahve eşliğinde okuma isteği uyandırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn
      Ya evet hepsi süslü püslü :)
      Ayneeen bir de yağmur yağacak cam kenarında oturup okuyacaksın.Oh mis :)

      Sil
  8. Konusunu gerçekten çok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safransarı
      Sen sevdiysen tamamdır bu iş :)

      Sil
  9. kitabın pağı o kadar güzel ki ister istemez merak ettim :) ayrıca ne tatlı bir blogmuş böyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mia Wallace
      Ayy teşekkür ederim şımardım :))
      Seni görmek çok güzel.Kaybolma artık :)

      Sil