23 Ekim 2014 Perşembe

Yazar Mimi

yaz-(s)aklan-kaç'tan gelen bir mimim daha var.Teşekkür ederimm :)

Yazar ne demek?
Benim için iki türü var. Biri gerçekten profesyonel anlamda bu işi yapanlar. Ve bence bunlar da kendi içinde nitelikli ve niteliksiz olarak ayrılmalı :)
Bir diğeri de bunu iş yada meslek olarak yapmayıp sadece yazmak isteyenler.

Herkes yazar olabilir mi?
Bence herkes yazar olabilir. Ama özellikle de profesyonel anlamdaysa ne kadar başarılı olduğunu tartışmak lazım.Ben kelimelerle fazla oynayamam mesela.Biraz fazla gerçekçi olduğumdan kelimeleri mecaz anlamda kullanma özürlüyüm sanırım. Bir de bazı bloglar var ki.Onların yazdıklarıyla kelimeler başka başka anlamlara bürünüyor.Şimdi ben bir kitap yazsam o kişi de bir kitap yazsa, al işte ikimiz de yazarız. Ama hangimizin daha nitelikli ve başarılı bir eser ortaya çıkardığını tartışmaya bile gerek yok :)

Sen neden yazıyorsun?
Ben aslında yazmayı seven bir insan değildim. Moralimin bozuk olduğu bir dönemde içimi dökme amaçlı açtım bu bloğu.Ama sonra baktım ki burada ayrı bir dünya var ve kendimle ilgili birşeyler paylaşırken,diğer blogları okurken mutluyum.Böylece kendimden birşeyler yazmaya devam ettim.Sanırım bu şekilde paylaşmaktan mutlu olduğum için yazıyorum.

Beğenilmek ve okunmak hoşuna gidiyor değil mi? Sence bundan dolayı yazarlar megaloman olabilir mi?
Ne kadar beğenildiğimi bilemem tabi ama yorumlardan dolayı okunduğumu bilmek hoşuma gidiyor. Kimse okumazsa insanın boş bir odada kendi kendine konuşmasından ne farkı olur ki ? Evet yazarlar megaloman olabilir tabi ki.

Bir yazarla sohbet etmek nasıl bir duygu?
Eğer gerçekten bilgi birikimi olan bir insansa bence çok farklı bir duygu olabilir.Mesela bu sabah televizyonda bir programda Elif Şafak vardı.İki kitabını okudum ve hiç sevemedim bu yazarı. Ama konuşurken kendini ifade etme şekli o kadar farklı.Ne bileyim değişik oluyorlar işte.

Yazarların cinsiyeti var mıdır? Bir örnek verebilir misin?
Yoktur bence. Sonuçta hayal dünyalarında yarattıkları kahramanların etrafında bir dünya yaratıyorlar. Yazarın cinsiyetinin ne önemi var ki?

Yazmak senin için bir mesele midir yoksa bir meşgale mi?
Aslında gün içinde yapmayı en sevdiğim şeylerden biri bloğumda yazmak yada başkalarının paylaşımlarını okumak.Sanırım benim için meşgaleden bir tık fazlası.

En sevdiğin yazın hangisi?
Eğer öyküler,şiirler yada edebi olabilecek şeyler yazsaydım belki buna bir cevabım olurdu. Ama öyle şeyler yazmadığım için bakıp da ayy ne güzel yazmışım dediğim bir yazım yok :)

Yazdıklarının anlaşılırlığı ile ilgilenir misin?
Çoğu zaman aklımdan geçirdiğim gibi paldır küldür yazıyorum.Yayınlamadan son bir kere okuyorum ve karmaşık yada içimden geçeni tam olarak kelimelere dökemediğim yerler oluyor. O zaman siliyorum o kısımları mesela. Ama bazen de fazla takılmıyorum.Belli olmuyor yani.

xCoach mimlendin tatlım!! :))


26 yorum:

  1. Blog farklı bir dünya kesinlikle. Belli bir yakınlık oluşuyor zamanla. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn
      Evet bir bakmışsın samimi olduğun insanlar var ve her gün gördüğün arkadaşlarından bile daha samimiler :)

      Sil
  2. Tamda tahmin ettiğim gibisin kendi gibi yazan ,kendini olduğundan farklı gostermeye çalışmayan insanları seviyorum gercekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah
      Çok teşekkür ederim :)
      Kendimi farklı gösterme gibi bir çabam olmadı hiç bir zaman.Ne gerek var ki.Neysek o olalım :)

      Sil
  3. yazmak iyidir. arada bağırmak yerine geçer. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nihan topal
      Eveet kesinlikle.
      Mesela bazen sinirlendiğim bişeyi yazıp rahatlayabiliyorum :)

      Sil
  4. Aslında tüm blog yazarları ne kadar da riskli bir iş yapıyoruz değil mi? Bazen en yakınımıza bile anlatmadıklarımızı blogumuzda paylaşıp , sırrımızı ortak ediyoruz okuyucularımıza ..
    Ve çok haklısınız ki ; böylesine içten bir paylaşımdan sonra yakınlık kaçınılmaz oluyor..
    İyi ki de oluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GRİ LADY
      Bir riski var tabi ki. Ama insan paylaştıkça umursamamaya başlıyor :)
      Evet bloglar arasında kurulan samimiyet gerçekten çok güzel.

      Sil
  5. "En sevdiğin yazın hangisi?
    Eğer öyküler,şiirler yada edebi olabilecek şeyler yazsaydım belki buna bir cevabım olurdu. Ama öyle şeyler yazmadığım için bakıp da ayy ne güzel yazmışım dediğim bir yazım yok :)"

    Aslında yazdığın ve başkalarının okuduğu her kelimenin edebi bir değeri var ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nursalkımı
      Bilmem ki.Bana kendi yazdıklarım hiç öyle gelmiyor :)
      Ama böyle düşünmene çok sevindim,teşekkür ederim :)

      Sil
  6. benim için sen de kaliteli bir yazar kategorisindesin , yani istesen kitap çıkarırsın o denli ;) valla bak bunu hep diyorum senin kalemin güçlü ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreatif Baskan
      Yaa hadi canım :D
      Ben ve kitap çıkarmak! Kitabın kapağında ismimi görsem inanmam :D
      Çok teşekkür ederim.Böyle söyleyince bir sevindirik oldum :D

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. xCoach
      Zaten seni mimledim okumuyor musun bakiyim sen ?! :))

      Sil
  8. Haha :D şu en sevdiğin yazı hangisi sorusuna verdiğin cevaptan öyle anlamlar çıkardım ki; harbi ya o nasıl bi soru arkadaş, kim megaloman kim değil döküyor ortaya :D aile ziyaretlerinde çocuğu ile övünen anneler gibi :p bir aile 'ay benim oğlum/kızım şöyle başarılı, böyle güzel...' bir aile ise 'bizim oğlan/kız afedersin bi bok olamadı!' :D ben senin yazılarını okurken öyle edebi değer taşıyan cümleler buluyorum ki, dedim ya ebe olmak hoşuma gider, gizli bir şeyi bulmak da bi o kadar zevkli ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz-(s)aklan-kaç
      Oyy bebeğim gelmiş :D
      Ben megalomanın m'si bile olamıyorum bu durumda :D
      Ayy benim cümlelerimde mi buluyorsun o edebi değeri. Çok şaşırdım :D Bildiğin utanmasam sevgili günlük diye başlayacağım :D:D
      Ama teşekkür ederim yine de tabisi.Sevindirdin şu kızcağızı :)

      Sil
  9. bak bu yorumu da bildirim gelsin diye yolluyorum, unuttum :D

    YanıtlaSil
  10. bende paldır küldür yazıyorum ama ikinciye okumuyorum. Sonra bazen ne yazmak istemişim ya dediğim oluyor sorunca millet =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamska
      Bazen kontrol etmeden yayınladığımda harf hataları yada anlatım bozuklukları görüyorum.Utanıyorum :D
      Ama sonuçta hiçbirimiz için sorun değil bunlar :)

      Sil
  11. buraya yazmak açıp kalem kağıtla yazmaktan daha kolay be.. hem burda akıl veren var. orda annem okur mu derdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Witch
      Ya ben böyle bir defterim olsun oraya birşeyler yazayım çok istiyorum ama yapamıyorum bir türlü.Cidden blog daha pratik :)

      Sil
  12. mimci başııııı seniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep
      Sen de bu hafta mimci başısın deep :D

      Sil