3 Ekim 2014 Cuma

Bir Küçük Eylül Meselesi



Film vizyondayken gitmek fırsat olmadı bir türlü.Ama o kadar çok anlatıldı ki hep aklımdaydı izlemek.Filmin bu kadar dikkatimi çekmesinin sebeplerinden biri de filmin müziği olan Nil'in şarkısına bitiyorum.  Serkan da geçen gün filmi izlemiş ve hem güzel hem de tuhaf bulmuş. Sen de izlesene merak ediyorum fikrini dedi. Ben de kusur kalmadım ve izledim sonunda :)

Başrollerde Farah Zeynep Abdullah ve Engin Akyürek var. Engin Akyürek filmde çirkin adam olarak yansıtılıyor sürekli."Bir gün çirkin bir adam çok güzel bir kıza aşık olur" gibi. Güzel kızımız da Eylül tabi ki. 

Eylül rahat ve lüks bir hayata sahip olan,yaşamı dalgaya alan,istediği herşeye sahip olan bir kız... Ancak geçirdiği trafik kazası sonucu son 1 ayda neler yaşadığını, o zaman zarfında  nerede olduğunu hatırlamaz. Arkadaşları zamanla düzeleceğine herşeyin yolunda olduğuna inandırırlar onu. Doktor şu an hatırlamadıklarını yavaşça hatırlayacağını ve hafızasının yerine geleceğini söyler. 

Ancak Eylül birşeylerin ters gittiğinin farkındadır. Cep telefonuna baktığında son bir aya ait ne bir arama ne de mesaj vardır. İlk şüphelendiği şey bu olur. Daha sonra evde bulduğu şapka ona hayal meyal birşeyler hatırlatır ve arkadaşlarından son bir ay içinde Bozcaada'ya geziye gittiklerini öğrenip içgüdüsel olarak oraya gitme gereği hisseder. 

Oraya gittiğinde daha önce hatırlamadığı bir adamla karşılaşır. Eylül'e kendisini hatırlaması gerektiğini birbirlerine aşık olduklarını söyler. Eylül her ne kadar duyduklarından korksa ve  inanmak istemese de yavaş yavaş birşeyler hatırlamaya başlar. 

Ancak filmin sonunda sizi bir sürpriz bekliyor. Çünkü hiç ummadığınız şekilde bitiyor. Film sürükleyici sıkmadan izliyorsunuz ama bir o kadar da mantık hatasıyla dolu. Karakterlerin bazı tepkileri o kadar saçma ve alakasız ki. 


Eylül'ün arkadaşları sürekli o adam sana ne anlattı,uzaklaş oradan,kaç oradan diye telaşlanıp duruyor.Filmin yarısına kadar Engin Akyürek sapık,katil yada Eylül'e tecavüz etmiş biri gibi yansıtılmış. İnsan ne yapmış bu adam bu kadar yahu demekten alıkoyamıyor kendini.

Filmde tuhaf bulduğum birçok nokta vardı ama izlerken sıkılmadım. Farklı bir konusu var ama keşke biraz daha dikkatli olunsaymış. Sonuç olarak izlenebilir ama fazla etkileyici değil :)


16 yorum:

  1. Boş kaldığım zamanlarda bu tarz filmleri tek başıma ya da kız arkadaşlarımla izlemeyi seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek Aşk A*
      Ben tek başıma film izlemeyi hiç sevmezdim yeni yeni alışıyorum :)

      Sil
  2. Benim de merak ettiğim filmlerden biriydi, henüz izleyemedim. 50 Firt Dates'e benziyor biraz konusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Es Life
      50 First Dates'i izlemedim ama çok duydum.Bir ara onu da izleyeyim bari :)

      Sil
  3. Evet güzel denebilecek bir film ama sonunu hic begenmemistim bi de cok fazla reklami yapildi hemen hemen herkes cok guzel falan dedi diye buyuk bi beklentiyle izlediğim icin hayal kırıklığına ugramistim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yumiyum
      aynen çok reklam yapılması ve çok izlenmesi beklentiyi yükseltiyor. Sonra sadece hüsran :)
      Sonu biraz tuhaftı gerçekten.

      Sil
  4. Ben vizyondayken izlemiş hiç de beğenmemiştim ne yalan söyleyim. Gitmemde Nil'in etkisi büyüktü bende de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maya
      Nil bitane yaa bayılıyorum ona :)
      O filmi Nil etkisinden izleyen birçok kişi vardır eminim.

      Sil
  5. cok guzel bi filmdi bende izlemistim netten yaklasik 2 ay once

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ferhat Bayram
      Seni görmeyeli uzun zaman olmuştu hoşgeldin :)

      Sil
  6. Film evet güzel gerçekten ama sanki bittiğinde birşeyler eksik kaldı gibi gelmişti bana da.
    😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sempatik Yazar
      Kesinlikle birşeyler eksikti.Sanki amaan anlamaz bunlar yanlışlıkları izlesinler işte der gibi olmuş :)

      Sil
  7. Vallahi tam da izleyecek film arıyordum he
    ilaç oldu ilaç (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safransarı
      Faydası olduysa ne mutlu bana ama içimden bir ses izlediysen beğenmediğini söylüyor :)

      Sil
  8. Ben de çok merak ediyorum. İlk fırsatta izleyeceğim inşallah. Bu arada Engin çok yakışıklı bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye
      Filmde hep çirkin adam konumundaydı valla :D
      Biraz da Farah Zeynep Abdullah'ın gölgesinde kalmış gibiydi.
      Ama bence de fena değil :))

      Sil