31 Mart 2014 Pazartesi

Bölünmek Bu Olsa Gerek

Az önce ofise gelen bir bayan bölünme nasıl olurmuş güzel bir örnekle anlattı bunu. Anaokuluna giden bir oğlu varmış. Bir gün sınıftan bir arkadaşının elinde AKP bayrağı görmüş.
 
"aaa anne bak arkadaşım Ak partiliymiş. Onunla konuşmam bir daha" demiş. Küçücük çocuk yaa. Sokakta arkadaşlarıyla oyun oynaması gereken ufacık bir çocuk arkadaşını neye göre seçiyor şimdiden bakar mısınız?
 
 Bu bölünme, ötekileştirme bu kadar mı derine indi? Çocuklar bile siyasilerin televizyondaki ağız dalaşlarını, saldırganlığını izleye izleye bu hale geldiyse diyecek hiçbir sözüm yok artık. Tebrik ediyorum hepsini birer birer.
 
Çocuk o ne görürse, ne duyarsa onu yapar. Ya biz ?
 
Bunları eklemeden de edemedim.
 
 
 

20 yorum:

  1. Evet arkadaşım bölünmek tam anlamıyla bu çünkü bu ülkede yoksulluk diz boyu ve bunu bilen ayakkabı kutuları para dolu insanlar bu insanları satın alıyorlar adaletin adaletsizliği...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Milletin ayakkabı kutularının içi para dolu. Bizde onların yarısı kadar boş ayakkabı kutusu bile yok vay halimize !

      Sil
  2. O kadar moralim bozuk ki şu an anlatamam.Hangi birine üzüleyim şaşırdım.Oyları bile çalarak , yakarak seçim kazanmaya çalışmalarına mı yoksa daha da baskıcı bir yönetim altında ayrışmaya ve ezilmeye devam etmek zorunda bırakıldığımıza mı yoksa hırzına aşkla bağlı olan insanlarımıza mı..Oy namustur diye bir laf vardır ve ne yazık ki insanımız namusumu bir ton kömürle bir kilo makarnaya sattı.Çok ağır oldu söylediklerim belki ama bu sonuç bunu gösteriyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo söylediklerin hiç ağır falan olmadı. Müstahak bu millete bu sözler. Başka bir açıklaması yok çünkü.

      Sil
  3. Yazık, ülkemize yazık, bize yazık. Çocuklara yazık. Ülke ne hala geldi. İnsanların birbirinden nefret ettiği hiç bir dönem olmadı Türkiye de bu ilk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı olan hiçbirşeye tahammülümüz kalmadı. Din,düşünce,inanç,köken... Herkes kutuplaştı ve birbirimizden daha çok nefret edelim diye uğraşılıyor.

      Sil
  4. "Sövme kızım, sus kızım, sinirlerine hakim ol kızım. Çok gençsin umudunu kaybetme kızım. " diye diye öldüm be!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azıcık da olsa umudum vardı yaa ama onu da çekip aldı bu gözleri kör millet. Çok genciz evet ama umut mu kaldı ki kaybetmeyelim.

      Sil
  5. offf..
    böyle şeyler görünce asabileşiyorum hemen.
    Çocuklarıda alet etmişler ya.
    ne kötü ama ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorma küçücük çocuk ne anlar ki siyasetten o bayrağı eline veriyorsun. Diğeri de ayrı birşey çocuk gördüklerinden etkilenmiş ki nefret etmeye hazır durumda.

      Sil
    2. benim yiğenim yapsa ağzına acı biber sürerim.
      Ama yiğenim yanımda değil.
      o yüzden süremem.
      Anneme söylerim o sürer biberi
      ağzına da döker hem
      :)

      Sil
    3. Ay ne kadar acımasızsın :D Bir de sürer de değil döker :D yazık çocuğaa :)

      Sil
  6. Benden seçimden bir gün önce (Cumartesi günü) denk geldiğim olayı paylaşayım... Evi havalandırıyorum, tüm camlar önlü arkalı açık, akşam üzeri saatleri... Arka taraftaki yoldan bağırışlar geliyor, kulak kabartıyorum "Recep Tayyip Erdoğan (aklımıza kazınmış, kabuslarımıza giren melodi ile)" diye bağırıyorlar. Bir bakıyorum hepsi çocuk... Mahallenin top oynayan grubu... En büyüğü 10 yaşındadır, aralarında 3-4 yaşında olup da abilerine emanet edilmiş olanlar da var... Böyle tezahurat yaparak mahallede dolaşıyorlardı... Nereden öğrendin, ne işin var siyasetle, top oynuyordunuz siz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çocukların bu şekilde davranmasına gerçekten katlanamıyorum. Kimisi televizyondan görüp özeniyor, kimi arkadaşlarından ailelerinden görüp örnek alıyor. Gördükçe üzülüyorum. Ben çocukken siyasetten haberi bile olmazdı. Annemle babam yanımda böyle şeyler asla konuşmazdı.
      Ve hala da annemle babamın hangi görüşte olduğunu bilmem. Beni bir görüşe yönlendirmek için uğraşmadılar hiçbir zaman.
      Üzülüyorum hem de çok.

      Sil
  7. Benim kızları rte'yi görünce " anne çevir şu şerefsizi diyorlar, (yaşları 5,5 :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa inanmıyoruum =) Demek ki bazı insanlarımız sizin 5,5 yaşındaki kızlarınız kadar mantıklı olamıyor :)

      Sil
  8. Ne kapaklar çıkıyor da bir türlü kapak olmuyor. Azıcık şuradan kendimizi düzeltelim denmiyor.
    Maalesef çocuklarda dahil olmak üzere herkes etkilenmiş durumda, bir kaçımız direniyoruz etkilenmemek için ama bunun çözümü bizde değil maalesef. Her gün basına çıkıp konuşan siyasilerde.
    Umarım çıkıp "hepimiz biriz" derler. Derler mi, desinler.
    Sevgiler kelebekler
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu saatten sonra hepimiz biriz derlerse ben inanmam vallahi :D

      Sil
  9. bunlar gittikten sonra nasıl düzelteceğiz verdikleri zararları çocuklarımızın haline bak ya!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar geçmesi lazım verdikleri hasarları düzeltmek için. Gitsinler de başka birşey istemiyorum yaa.

      Sil